Σελίδες

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Best Sellers

Δείτε τα πρώτα σε πωλήσεις βιβλία...


Απο βιβλιοπωλέιο Ελευθερουδάκης (http://www.books.gr/)


1. Το τελευταίο τσιγάρο (Μυθιστόρημα)

Σύντομη περιγραφή:

Όλη η ζωή του Μιχάλη, ένα τελευταίο τσιγάρο. Ένα τελευταίο τσιγάρο χρειάστηκε πριν πάρει την απόφαση να παντρευτεί τη γυναίκα που αγάπησε κι ας ήταν τόσο νέος. Ένα τελευταίο τσιγάρο πριν προχωρήσει σ' ένα ριψοκίνδυνο επαγγελματικό βήμα που τον έφερε στην κορυφή, για να τον ρίξει σ' έναν γκρεμό χωρίς τέλος. Ένα τελευταίο τσιγάρο για να μην πηδήξει στο κενό όταν η ζωή του, η δουλειά του και η γυναίκα του έγιναν στάχτες και αποτσίγαρα... Ένα τελευταίο τσιγάρο χρειάστηκε, όταν η κόρη του πέφτει στην παγίδα μιας ύπουλης αρρώστιας. Η νευρική ανορεξία μπαίνει στη ζωή του Μιχάλη κι εκείνος είναι αποφασισμένος να μη γίνει και η κόρη του στάχτη στην πυρά της. Δίπλα του η Μαρκέλλα, φύλακας άγγελος της ζωής του και μια φιλία που μόνο στα βιβλία συναντάει κανείς... Ή μήπως όχι; Μια ιστορία για τη ζωή ενός ανθρώπου που συναντήθηκε με τη φωτιά. Μια ιστορία για... ένα τελευταίο τσιγάρο...




2. Ο Φρόιντ στο Μανχάταν (Μυθιστόρημα) 

Σύντομη περιγραφή:


Ένας πλούσιος και διάσημος αρχιτέκτονας βρίσκεται δολοφονημένος στο σπίτι του στο Μανχάταν. Μοναδική μάρτυρας του φόνου είναι η νεαρή και όμορφη κόρη του, η οποία όμως δεν είναι σε θέση να δώσει πληροφορίες στην αστυνομία επειδή πάσχει από αμνησία. Την ίδια εποχή τυχαίνει να βρίσκεται στη Νέα Υόρκη ο γνωστός Βιεννέζος ψυχίατρος Ζίγκμουντ Φρόιντ, μαζί με το φίλο και μαθητή του Καρλ Γιουνγκ. Οι δύο ψυχίατροι θα κληθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους εφαρμόζοντας στη νεαρή γυναίκα τη θεραπευτική μέθοδο της ψυχανάλυσης και θα βρεθούν έτσι αντιμέτωποι με τη μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας τους: να διεισδύσουν στην ψυχή ενός κατά συρροήν δολοφόνου. Το μυθιστόρημα "Ο Φρόιντ στο Μανχάταν", του Γάλλου συγγραφέα Λυκ Μποσί, κυκλοφόρησε το 2009 και σημείωσε μεγάλη εκδοτική επιτυχία στη Γαλλία. Το βιβλίο στηρίζεται σ' ένα ιστορικό γεγονός: το φθινόπωρο του 1909 ο Ζίγκμουντ Φρόιντ και ο Καρλ Γιουνγκ επισκέπτονται την Αμερική. Σκοπός τους είναι να δώσουν μια σειρά διαλέξεων στα αμερικανικά πανεπιστήμια για να προωθήσουν την ιδέα της ψυχανάλυσης. Αξιοποιώντας το πραγματολογικό υλικό και την πλούσια σχετική βιβλιογραφία, ο Μποσί γράφει ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα, όπου η ιστορική αλήθεια αναμιγνύεται με τη μυθοπλαστική φαντασία. Ο συγγραφέας, στηριγμένος σε βιογραφικά και επιστημονικά δεδομένα, σκιαγραφεί με ζωντάνια τις δύο μεγάλες προσωπικότητες της ψυχιατρικής, καθώς και τη σύγκρουση που υποβόσκει στις σχέσεις τους. Στις σελίδες του βιβλίου ζωντανεύει επίσης η Αμερική των αρχών του εικοστού αιώνα, με τη ραγδαία οικιστική και τεχνολογική ανάπτυξη αλλά και τη διαρκώς αυξανόμενη βία της αμερικανικής κοινωνίας.



3. Το νησί Μυθιστόρημα

Σύντομη περιγραφή:


Η Αλέξις λαχταρά να μάθει για το παρελθόν της μητέρας της, Σοφίας, που εκείνη τόσα χρόνια έκρυβε. Ξέρει μόνο ότι η μητέρα της μεγάλωσε σ' ένα μικρό χωριό της Κρήτης προτού φύγει οριστικά για το Λονδίνο. Όταν η Αλέξις αποφασίζει να επισκεφθεί την Κρήτη, η Σοφία της δίνει ένα γράμμα για μια παλιά της φίλη και της υπόσχεται πως απ' αυτήν θα μάθει την αλήθεια. Έκπληκτη η Αλέξις, ανακαλύπτει πως η ζωή της οικογένειάς της συνδέεται άμεσα με το μικρό και εγκαταλελειμμένο νησί της Σπιναλόγκας -την πρώην αποικία των λεπρών. Μαθαίνει την ιστορία της γιαγιάς της και της μητέρας της, όπως και τη διάλυση της οικογένειάς της από την τραγωδία, τον πόλεμο και τα πάθη...

 

4. Δέκα ετών, διαζευγμένη Νοζούντ Άλι - Μια προσωπική ιστορία

Σύντομη περιγραφή:


Το όνομά μου είναι Νοζούντ και μεγάλωσα σ' ένα χωριό της Υεμένης. Είμαι δέκα ετών, τουλάχιστον έτσι νομίζω. Στη χώρα μου, τα παιδιά της επαρχίας δεν έχουν επίσημα έγγραφα ούτε πιστοποιητικά γέννησης. Οι γονείς μου με ανάγκασαν να παντρευτώ έναν άντρα που είχε την τριπλάσια ηλικία από εμένα. Με κακοποιούσε σεξουαλικά και όταν αντιστεκόμουν με χτυπούσε. Ένα πρωί που έφυγα από το σπίτι για να αγοράσω ψωμί, ανέβηκα τρέμοντας στο λεωφορείο και πήγα στο δικαστήριο. "Θέλω να μιλήσω στο δικαστή!" είπα. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, έλεγα "ναι" σε όλα. Εκείνη τη μέρα όμως, είχα αποφασίσει να πω "όχι". Η αληθινή ιστορία μιας μικρής κοπέλας από την Υεμένη που τόλμησε να αψηφήσει τις αυστηρές παραδόσεις της χώρας της, να ζητήσει διαζύγιο και να το κερδίσει. Πρόκειται για μια πρωτοφανή απόφαση στα χρονικά αυτού του κράτους της Μέσης Ανατολής όπου η πλειονότητα των κοριτσιών παντρεύονται προτού συμπληρώσουν την ηλικία των δεκαοχτώ χρόνων. Η Νοζούντ μάζεψε όλες τις δυνάμεις της και από θύμα έγινε ηρωίδα. Σήμερα, διηγείται την ιστορία της με τη βοήθεια της δημοσιογράφου Delphine Minoui για να ενθαρρύνει και άλλες κοπέλες της ηλικίας της να ανατρέψουν τη μοίρα τους.


5. Η ξυπόλυτη των Αθηνών Μυθιστόρημα

Σύντομη περιγραφή:


Ένα μυθιστόρημα με φόντο την κοσμοπολίτικη Αθήνα της Μπελ Επόκ (1890-1910). Μια ιστορία γεμάτη ιστορίες. Μια θυσία που προκαλεί ένα μεγάλο πείσμα κι ένα μεγάλο έρωτα, ίντριγκες, μίση και πάθη, μικρές ζωές και μεγάλα πεπρωμένα. Αθήνα, 1902. Η Λάουρα Αλφιέρι, κοντέσα του Μονρεάλε της Σικελίας και απόγονος των Χρυσολωράδων του Βυζαντίου, μια γυναίκα απαράμιλλης ομορφιάς, αναγκάζεται να παντρευτεί τον ταπεινής καταγωγής αλλά ζάπλουτο Ζακυνθινό Φίλιππο Ρώμα. Τον αποκαλεί με θυμό "καρβουνιάρη" και "ανορθόγραφο βάτραχο", μια και ο γάμος γίνεται για να σώσει την οικογένειά της από την οικονομική καταστροφή. Όμως, δίχως να το καταλάβει, ο βάτραχος θα μεταμορφωθεί σταδιακά σε πρίγκιπα μέσα στην καρδιά της... Η Φιλομήλα Λαπατά μάς ξεναγεί στην "πόλη των πόνων" και μας χαρίζει τις ιστορίες ενός πλήθους αξέχαστων ηρώων: από την Κατίγκω Χρυσολωρά και την αδερφή της Μαργιόλα, τον ψυχίατρο και καθηγητή του Πανεπιστημίου της Αθήνας Αριστείδη Μπαλτατζή, τον κόντε Φραγκίσκο Αλφιέρι, τη θεία Κοκόνα Κρυσταλλένια και άλλα πρόσωπα, ανυποψίαστους κληρονόμους της μνήμης, στους οποίους η συγγραφέας δίνει ζωή με μια γλώσσα έντονη, γεμάτη ήχους, φωνές και χρώματα.


6. Τα δάκρυα της χαράς

Σύντομη περιγραφή:


Η Ελευθερία γεννιέται αμέσως μετά τον Εμφύλιο από αγωνιστές γονείς, και οι προσπάθειές τους για έναν πιο δίκαιο κόσμο επηρεάζουν τη σκέψη της και συμβάλλουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα της. Μες στην αντάρα του πολέμου, ο αδερφός της χάθηκε και οι επί σειρά ετών προσπάθειες για τον εντοπισμό του απέβησαν άκαρπες. Κανείς δε γνωρίζει αν ζει ή αν έχει πεθάνει. Στο μεταξύ, κι ενώ η φτώχεια μαστίζει τη μετεμφυλιακή Ελλάδα και όλο και πιο πολύς κόσμος ωθείται στη μετανάστευση, όπως και οι πιο στενοί συγγενείς της Ελευθερίας, εκείνη ερωτεύεται τρελά το θετό γιο μιας Ελληνοαμερικάνας. Οι δυο νέοι κάνουν όνειρα μια μέρα να παντρευτούν, όμως ένα τυχαίο γεγονός θα γίνει αιτία για απρόσμενες, συναρπαστικές αποκαλύψεις, που θα συγκλονίσουν...


7. Όταν τα παραμύθια λένε αλήθεια

Σύντομη περιγραφή


Οι περισσότεροι νομίζουμε ότι το παραμύθι της Σταχτοπούτας είναι μόνο για κορίτσια. Νομίζουμε λάθος. Ο μύθος υπάρχει απ' την αρχαιότητα, αναφέρεται πρώτη φορά απ' τον Ηρόδοτο και τον Στράβωνα και συναντάται με διαφορετικές διασκευές σε όλες τις κουλτούρες του κόσμου. Ο κεντρικός ήρωας που περιφρονείται, αδικείται και τελικά δικαιώνεται, δεν είναι πάντοτε γυναίκα. Οι περισσότεροι νομίζουμε ότι το παραμύθι είναι η επιτομή της αφέλειας, της αδράνειας και της μοιρολατρίας. Νομίζουμε λάθος. Η κοινωνία μας είναι αφελής και μοιρολατρική. Προτιμάει το "εύκολα" και το "γρήγορα" και "γδύνει" το μύθο απ' το μήνυμα του, βάζοντας τη Σταχτοπούτα να γίνεται πριγκίπισσα, μαγικά, σε μια νύχτα. Αλλά το μήνυμα υπάρχει και απευθύνεται σε άνδρες και γυναίκες, μικρούς και μεγάλους, φίλους και ερωτευμένους και το μόνο μαγικό που περιέχει, είναι ότι μπορεί να μεταμορφώσει όλες τις ανθρώπινες σχέσεις. Ο Στέφανος Γαβράς αυτό έχει υποπτευθεί και ψάχνει να το βρει... με το δικό του τρόπο.

 
8. Το κύμα του έρωτα
 Σύντομη περιγραφή


Η Άρτεμη και ο Διονύσης ανήκουν σε κόσμους αντίθετους. Άραγε η αγάπη και ο παράφορος έρωτας θα γεφυρώσουν το χάσμα ανάμεσά τους; Δρόμος δύσκολος και άνισος, αφού εκείνη είναι από παλιά και πλούσια οικογένεια, ενώ ο Διονύσης γιος ψαρά. Ο νεανικός τους έρωτας δεν μπορεί να σταθεί στην κοινωνία της Ζακύνθου. Η ζωή τούς χωρίζει, για να συνδεθούν ξανά χρόνια αργότερα. Εκείνος έχει καταξιωθεί σαν διακεκριμένος καθηγητής σε αμερικανικό πανεπιστήμιο. Εκείνη παντρεύτηκε, χώρισε, πόνεσε. Οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί. Ο Διονύσης επιστρέφει στην Ελλάδα, σαν σύμβουλος ξένης κινηματογραφικής υπερπαραγωγής. Η συνάντησή τους είναι γεμάτη πάθος, αντιθέσεις και συγκινήσεις. Βρίσκονται παγιδευμένοι σε αγεφύρωτες διαφορές. Τι μυστικό κρύβεται πίσω από την κόρη της Άρτεμης; Από ποιον αντιμετωπίζουν θανάσιμες απειλές; Ο παντοδύναμος έρωτας, όμως, κυριαρχεί. Στη Ζάκυνθο του 1800, ο πρόγονος της Άρτεμης κόντε Μαρτινέγκος και η Μπιάνκα, γκουβερνάντα των παιδιών του, έζησαν έναν παθιασμένο και καταλυτικό έρωτα. Τότε τα Επτάνησα ήταν κάτω από την αγγλική επικυριαρχία. Η Ζάκυνθος με τους ευγενείς, τους ποπολάρους, τα αρχοντικά σπίτια, τις καντάδες και τα φτωχικά καντούνια είναι ο φυσικός περίγυρος της Μπιάνκα και του Αντρέα Μαρτινέγκου. Αλλά και η λαμπερή Βενετία, η ελληνική επανάσταση και το Παρίσι με τα σαλόνια όπου συχνάζουν συγγραφείς και συνθέτες είναι μέρος της ζωής τους. Διανύουν την τροχιά τους μαζί σε χαρές, λύπες και περιπέτειες, εκείνα τα ιστορικά χρόνια, και δίνουν πνοή στους σημερινούς εραστές



9. Λευκή ορχιδέα Μυθιστόρημα
Σύντομη περιγραφή


"Ήθελα να σου πάρω ένα ρολόι για να θυμάσαι κάθε ώρα και λεπτό πόσο σ' αγαπώ". Ο Μάρκος έσυρε το δάχτυλό του στην πλατινένια αλυσίδα. "Στο ρολόι αυτό βρίσκεται όλη η αγάπη μου - όλη, ακούς;" Σε μια ονειρική παραλία ανθίζουν το καλοκαίρι οι λευκές ορχιδέες της άμμου. Και στο εύφορο κτήμα δίπλα στην ακτή μεγαλώνουν τέσσερις αχώριστοι φίλοι: ο Νικηφόρος και η Έλλη, δίδυμα αδέλφια, παιδιά του κτηματία· η Φιλιώ, κόρη του θυρωρού του κτήματος· κι ο Αντώνης, γιος ενός φτωχού ψαρά. Οι ακατάλυτοι δεσμοί που τους ένωσαν από τα παιδικά τους χρόνια τούς συνοδεύουν στα πρώτα εφηβικά σκιρτήματα, αλλά και ως ενηλίκους, όταν η Έλλη αποφασίζει να θυσιάσει τον μεγάλο έρωτα της ζωής της για να διασφαλίσει το μέλλον του αδελφού της, ενώ η Φιλιώ υποφέρει βουβά από τον χωρίς ανταπόδοση έρωτά της για τον Νικηφόρο. Αμείλικτα παιχνίδια της μοίρας και ραδιουργίες αδίστακτων ανθρώπων οδηγούν σε χωρισμούς, προδοσίες και ατυχήματα με τραγικές συνέπειες· ωστόσο, σε κάθε σκληρή δοκιμασία υπάρχει πάντα ένα ανεκτίμητο στήριγμα: η αγάπη σε όλες τις μορφές της - ερωτική, αδελφική, φιλική, μητρική. Γιατί η αληθινή αγάπη είναι σαν τη λευκή ορχιδέα: ριζωμένη γερά στην άμμο, αψηφά τα καταστροφικά στοιχεία της φύσης και τα αδέξια ποδοπατήματα των ανθρώπων κι ανθίζει ξανά με το πρώτο φιλί της άνοιξης.



 

10. Γιατί το Βυζάντιο
 Σύντομη περιγραφή


Το «Γιατί το Βυζάντιο», το καινούργιο βιβλίο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ, γραμμένο απευθείας στα ελληνικά, αποτελεί ένα απόσταγμα σχεδόν βιωματικό, από την πολύχρονη διδασκαλία της διαπρεπούς βυζαντινολόγου στη Σορβόννη. Απευθύνεται στο ευρύ κοινό και ειδικά σε εκείνους που τους απασχολεί το ζήτημα της ελληνικής ιστορικής συνέχειας. «Το πόνημα αυτό», αναφέρει η ίδια, «απευθύνεται σε όσους από τους Νεοέλληνες ταλανίζονται με το πρόβλημα της ελληνικής ιστορικής συνέχειας και στους ξένους (κυρίως τους Δυτικοευρωπαίους και τους Αμερικανούς βλαστούς τους) που αρκούνται στην επιλεκτική γνώση του παρελθόντος τους, άσχετα από κάθε ιστορική πραγματικότητα και με μόνο μέλημα τη δικαίωση μιας σύγχρονης πολιτικής προσέγγισης, που υπαγορεύουν συμφέροντα και ενδιαφέροντα, ξένα συχνά από την ιστορία και το αντικείμενό της». Η συγγραφέας επιχειρεί να αποσαφηνίσει το Βυζάντιο δια του Βυζαντίου, με πολλαπλές αναφορές σε κείμενα - κλειδιά (Τριακονταετηρικός του Ευσεβίου, Κοσμογραφία του Κοσμά Ινδικοπλεύστη, Τακτικά του Λέοντος ΣΤ΄ του Σοφού, Βίος Ιακώβου του Νεοφωτίστου, Σχόλια του Τζέτζη, Επαναγωγή κ.ά.), τα οποία, κατά τη γνώμη της, εκφράζουν συνοπτικά τα χαρακτηριστικά της βυζαντινής ψυχοσύνθεσης ή σημαδεύουν παραστατικά τομές και στροφές της ιστορίας του Βυζαντίου. Ο στόχος της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ είναι ο εξής, όπως τον διατυπώνει στον Πρόλογό της: «Να βάλω, κατά το δυνατόν, έστω εκ του πλαγίου και λάθρα σχεδόν, το Βυζάντιο στη θέση που τα επιτεύγματά του μας υπαγορεύουν: να πω συνοπτικά, εννοώ, αυτά που το αναδεικνύουν ως την πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκρατορία και που εξηγούν, όχι μόνο το πολιτιστικό μεγαλείο του (και αυτό ανεπαρκώς ακόμη γνωστό), αλλά και την ασυνήθη για παγκόσμια δύναμη (όπως ήταν κάποτε το Βυζάντιο) μακροβιότητά του». Η επιλογή των θεμάτων που αναπτύσσονται σχετίζεται κυρίως με φαινόμενα μακράς διαρκείας και μπορούν να ερμηνεύσουν το «Γιατί» της βυζαντινής πολιτικής εμβέλειας (εξ ου και ο τίτλος «Γιατί το Βυζάντιο»). Αναλύονται οι σχέσεις της πολιτείας με την εκκλησία (αυτοκράτορα και πατριάρχη), του κέντρου με την περιφέρεια (Κωνσταντινούπολης και επαρχιών), του Βυζαντίου με τους πολυποίκιλους γείτονές του, φίλους, συμμάχους ή εχθρούς. Οι συνοριακές συρρικνώσεις, οι δογματικές διαμάχες, οι στρατιωτικοπολιτικές αντιπαλότητες και οι άνισες κοινωνικές διαβαθμίσεις που ρύθμιζαν την καθεστηκυία τάξη εξηγούν τη δυσκολία της βυζαντινής κοινωνίας αλλά και της πολιτικής να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών. Η πτώση της αυτοκρατορίας πρώτα στα χέρια των Σταυροφόρων (1204) και τελικά στους Οθωμανούς (1453) προλογίζουν την χαλεπότητα της μετέπειτα εποχής που θεμέλιό της ωστόσο μένει η πολύχρονη βυζαντινή εμπειρία: θρησκευτική, ιδεολογική και βιωματική. Απόηχός της ως τις μέρες μας μπορεί να θεωρηθεί η αμφίσημη σχέση των Νεοελλήνων με τη Δύση και με την Ανατολή, πρόβλημα της νεοελληνικής ταυτότητας.


Απο βιβλιοπωλέιο Ελευθερουδάκης (http://www.books.gr/)

2 σχόλια: